top of page

MY STUDENT EXPERIENCE

Introducing Master of Project Management Candidate – University of Sydney: Javier Celis

01/08/2022 (English)

I arrived in Sydney in July 2022 to start my full-time Master of Project Management at the

University of Sydney; and, like all Peruvians, I am pursuing my dreams and goals.

 

My professional development began five years ago after completing my degree in Industrial and

Systems Engineering at the University of Piura. I began in the architectural sector, in charge of

project controls and import process management for a leading company in the Interior Design

market. Then I made my big leap into the mining sector, joining Ausenco as a Graduate Engineer

in Lima.

The experience acquired in mining was excellent. I was involved in several projects important

for the development of Peru and the South American region. I was also designated as an active

member of the regional Ausenco Corporate Strategy team in 2020 and 2021.

 

The decision to pursue my studies in Australia was motivated not only by the great professional

and cultural qualities that the University of Sydney provided me, but also the amazing opportunity and continued support from Ausenco to work through the Ausenco Brisbane office.

As a global engineering company Ausenco is able to provide employees with international mobility opportunities. These opportunities enable employees of any discipline to integrate into office or site based project teams. These placements promote employees to share project experience and industry knowledge with one another to ensure continued professional development and project success.  To find out more about Ausenco, visit https://ausenco.com

 

I greatly desire to promote Australia as a destination for study and professional development.

They have many opportunities in the private and public sectors, always looking at the benefit

that this can bring for us as individuals and the entire Peruvian community.

Image.jpeg

Introducing Master of Project Management Candidate – University of Sydney: Javier Celis

01/08/2022 (Español)

Llegué a Sídney en julio del 2022 para comenzar mi Maestría en Project Management a tiempo completo en la Universidad de Sídney; y como todos los peruanos, he venido persiguiendo sueños y metas que espero alcanzar.

 

Mi desarrollo profesional comenzó hace cinco años, luego de terminar la carrera de Ingeniería Industrial y de Sistemas en la Universidad de Piura. Primero, en el sector de la arquitectura, estando a cargo de los controles de proyecto y gestión de procesos de importación de una empresa líder en el mercado del Diseño de Interiores; luego, di el gran salto al sector minero, uniéndome a Ausenco (Australian Engineering Company) como Graduate Engineer en la oficina de Lima.

 

La experiencia adquirida en minería ha sido más que satisfactoria, ya que pude involucrarme en proyectos de gran relevancia para el desarrollo del Perú y la región sudamericana. Fui designado como miembro activo del equipo regional de Estrategia Corporativa de Ausenco en 2020 y 2021.

 

La decisión de realizar mis estudios en Australia fue motivada no solo por la gran calidad profesional y humana que me asegura USYD, sino también por la gran oportunidad de seguir apoyando a proyecto dirigidos por Ausenco desde su oficina principal en Brisbane. Como empresa de ingeniería global, Ausenco puede ofrecer a los empleados beneficios como lo es el de movilidad internacional. Estas oportunidades permiten a los empleados de cualquier disciplina integrarse en equipos de proyectos de oficina o en el sitio. Estas colocaciones promueven que ellos compartan la experiencia del estudio realizado y el conocimiento de la industria entre sí para garantizar el desarrollo profesional continuo y el éxito del proyecto.  Para obtener más información sobre Ausenco, visite https://ausenco.com

 

Tengo un gran deseo de promover Australia como un destino para el estudio y el desarrollo profesional. Tenemos varias oportunidades dentro del sector público y privado que debemos aprovechar, siempre mirando el beneficio que esto puede traer tanto para nosotros como para toda la comunidad peruana.

bottom of page